bartk94.reismee.nl

Hola Ecuador

Hola Ecuador

Nou daar zijn we dan met de eerste blog vanuit Zuid-Amerika. Afgelopen donderdag ben ik vertrokken om 5.00 richting Schiphol waarna mijn vlucht om 10.00 rechtstreeks naar Quito vertrok. Een vlucht van 12 uur welke goed te doen was, eenmaal geland om 15.00 lokale tijd (22.00 in Nederland) kon het avontuur pas echt beginnen. Ik zou worden opgehaald door een chauffeur van de talenorganisatie maar eenmaal in de aankomsthal aangekomen nog geen teken van een chauffeur voor mij. Dusja lichtelijk in de paniek maar ook in mijn achterhoofd hebbende dat er in Zuid-Amerika gewerkt wordt in de "tranquilo gedachte" was na een minuut of 10 mijn chauffeur daar en kon mijn reis verder vervolgd worden. Ongeveer een uurtje later was ik op locatie bij mijn gastgezin. Na een kleine kennismaking, de familie is heel vriendelijk en spreekt wat gebrekkig Engels, het doornemen van bepaalde huisregels en een kleine rondleiding kon ik mijn spullen uit gaan pakken.

Ondertussen was het 18.00 lokale tijd en komt er een Europees meisje het huis binnen. Het bleek een Duitse genaamd Carina die hier al 2 maanden in het gastgezin aanwezig is. Zij spreekt al een aardig woordje Spaans en heeft me deze dagen een beetje wegwijs gemaakt in Quito en in het gastgezin. Na een kleine kennismaking met haar stond om 19.30 het diner op het programma. Een van de vastigheden die het gezin heeft is het ontbijt om 07.30 en het diner om 19.30. Het diner is voor donderdaghet laatste wat ik heb meegekregen, aangezien ik best wel moe was ben ik daarna rechtstreeks naar bed gegaan.

Vrijdageen nieuwe dag en eerste kennismaking op de talenschool. Na eerst genoten te hebben van het prachtige uitzicht dat ik op mijn kamer heb en het ontbijt op weg naar de school. Om 8.30 was ik daar en zou ik een gesprek hebben met de directrice van de talenschool en mijn testexamen Spaans. Nou bleek het dat de directrice er nog niet was en ik even een kwartier zou moeten wachten op haar. Nouja prima kwartiertje is te doen en ik heb verder toch nog geen plannen. Maarja daar heb je de "tranguilo gedachte" en een half uur later was ze er nog niet. Dus ik kreeg alvast mijn testexamen om te maken zodat dat niet meer hoefde te gebeuren. Dus nou de eerste dingen kon ik nog wel invullen zoals nombre en e-mail, mijn 1 voor het examen heb ik in iedergeval binnen. Maarja toen kwam de rest en echtwaar ik snapte er geen zak van. Lekker vooruitzicht op de komende maanden... De test binnen een kwartier gemaakt (ik kwam niet verder als gewoon wat op te schrijven maar hoe of wat weet ik nog steeds niet) en opnieuw op zoek naar de directrice.. helaas nog steeds niet aanwezig. Rondje in de buurt van de school gelopen wat medestudenten ontmoet en een nieuwe poging (ondertussen 2 uur verder..) en ja de directrice was er. Een gesprekje van 3 minuten waaruit bleek dat ik dezelfde dag bij de beginnersklas mocht beginnen dus dat was het wachten meer dan waard... Maar oké tranguilo is het sleutelwoord. Dus na de pauze met de beginnersklas naar de markt en echtwaar zoiets heb ik nog nooit gezien, zoveel vers fruit ongelooflijk. Maar ook was er de vlees en vis afdeling... Te beginnen met het vlees er lage heerlijke delicatesse in de vitrine zoals de poten van een varken of koe, wat hersenen hele kippen/hanen (alleen kaalgeplukt) dusja je kijkt je ogen uit. Dan de visadeling, stapels krabben en in eerste instantie had ik zoiets van ja oké niks aan de hand maar toen keek ik goed en ja.. deze krabben hadden nog beweging in zich... Zoiets zie je in Nederland niet snel, althans ik niet. Na de les wat gelunched en terug naar huis om een kleine powernap te doen en wat op te frissen. 's avonds wat gegeten met een aantal medestudenten en vervolgens weer te bed, zo'n eerste paar dagen zijn best vermoeiend.

Zaterdaggeen school dus een dag vrij, welke ik besteed heb in Otovalo. Deze stad staat bekend om zijn grote kleurrijke markt en de dierenmarkt. Na een busrit van een uren waren we om 9.00 in Otovalo. Waar we heel de dag hebben rondgelopen, het Hollandse "kijken kijken niet kopen" hebben uitgevoerd zijn we rond een uur of 2 richting de waterval geweest. Hier hebben we tot 16.30 de tijd doorgebracht en vooral genoten van de natuur en haar stilte. Om 17.00 in de bus terug naar Quito.


Tot zover mijn eerste dagen in Quito!

PS: daar waar ik het eerder had over 7 uur tijdverschil is dat nu nog maar 6 door het verzetten van de klok in Europa.

Reacties

Reacties

Ellie Fonken

Hey Bart. Uiteraard zijn wij, via Judith, al helemaal op de hoogte en volgen we jou, bijna, tot in de kleinste details. Maar toch is het leuk om je blog te lezen. Je beschrijft je ervaringen op zo'n manier dat ik in gedachten je stem er bij hoor, ha-ha.
En dat is fijn.
Groetjes en xxx Ellie

Lisette Beekmans

Geweldig Bart zoals je alles geschreven hebt. Het is net of we alles meemaken van dichtbij! En wat een mooie /leuke foto's heb je erbij geplaatst. Ik heb weer genoten! Ik wacht vol spanning op je volgende blog. Geniet met volle teugen, en maak dat dit de reis van je leven wordt!

Adrie.

Hoi Bart. Mooi verslag, en heel mooie foto's. Genieten ervan. Wat een mooi land. Groetjes.

Thea Traa .

Ik heb genoten van je prachtig verhaal en de mooie foto's tot de volgende blog . Groetjes en geniet er van .

Jan en Thea

Ha die Bart
Een goed begin is het halve werk...en het rustige tempo is ook niet verkeerd.
Leuke markt foto's in vrolijke kleuren. De stad oogt redelijk modern. Nu nog een keer foto's van je gasthuis want we willen wel weten hoe je daar woont! De Spaanse taal leren kost tijd dat is te snappen en alles wat je ervan opsteekt is mooi meegenomen. Het is tenslotte wel een wereldtaal...Dus je beste beentje voor en ook dat komt wel goed maar vooral genieten en goed rondkijken.
Groetjes van de Hoogstraat

Vicky

Que disfrutes Bart.
Poco a poco??

Oma Schoones

Ik heb je verhaal gelezen en wat een mooie fotos geniet er van en tot het volgende verhaal.Groetjes Lenie

EWald.

De start was dus toch wel aardig. Je hebt er een leuk verslag van gemaakt, met mooie foto,s. Het ziet er goed uit. Geniet ervan. Doei.

Anton

ga zo door Bart, leuk om te lezen en inderdaad prachtige foto's ,
graag tot het volgende verslag enuuuuuuu genieten !!!!

Bert & Rika Brandwagt

wat een mooie verhaal.. echt leuk om te lezen...en hele mooie foto's
geniet er van

Kitty van herpen

Geniet er van !!!!!

Helmut

Leuk om je zo te volgen, ga zo door en vooral genieten.

Peter van de Wouw

Hey Bart,
Mooi land hé? Als je ergens hulp bij nodig hebt laat maar weten, ik heb veel familie wonen in Quito.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!